Traité de la maladie scrophuleuse : ouvrage couronné par l'Académie impériale des curieux de la nature / par C.G. Hufeland ; traduit de l'allemand sur la IIIe édition (1819), et accompagné de notes par, J.B. Bousquet ; et suivi d'un mémoire sur les scrophules, accompagné de quelques réflexions sur le traitement du cancer, par M. le baron Larrey.

Date:
1821
  • Books
  • Online

Available online

view Traité de la maladie scrophuleuse : ouvrage couronné par l'Académie impériale des curieux de la nature / par C.G. Hufeland ; traduit de l'allemand sur la IIIe édition (1819), et accompagné de notes par, J.B. Bousquet ; et suivi d'un mémoire sur les scrophules, accompagné de quelques réflexions sur le traitement du cancer, par M. le baron Larrey.

Contains: 448 images

Public Domain Mark

You can use this work for any purpose without restriction under copyright law. Read more about this licence.

Credit

Traité de la maladie scrophuleuse : ouvrage couronné par l'Académie impériale des curieux de la nature / par C.G. Hufeland ; traduit de l'allemand sur la IIIe édition (1819), et accompagné de notes par, J.B. Bousquet ; et suivi d'un mémoire sur les scrophules, accompagné de quelques réflexions sur le traitement du cancer, par M. le baron Larrey. Public Domain Mark. Source: Wellcome Collection.

Provider

This material has been provided by the Royal College of Physicians of Edinburgh. The original may be consulted at the Royal College of Physicians of Edinburgh.

About this work

Also known as

Ueber die Natur, Erkenntnissmittel und Heilart der Skrofelkrankheit. French

Publication/Creation

Paris : J.B. Bailliere, 1821.

Physical description

xxxii, 398 pages : illustrations ; (8vo)

Notes

Titl: Translation of: Ueber die Natur, Erkenntnissmittel und Heilart der Skrofelkrankheit

Type/Technique

Languages

Where to find it

Location of original

This material has been provided by the Royal College of Physicians of Edinburgh. The original may be consulted at the Royal College of Physicians of Edinburgh.

Permanent link