Find thousands of books, manuscripts, visual materials and unpublished archives from our collections, many of them with free online access.

Essai sur l'histoire naturelle des corallines, et d'autres productions marines de même genre, qu'on trouve communement sur les côtes de la Grande-Bretagne et d'Irlande; auquel on a joint une description d'un grande polype de mer, pris auprès du Pole Arctique, par des Pêcheurs de Baleine, pendant l'été de 1753 ... traduit de l'anglois / Par Jean Ellis.

  • Ellis, John, 1710?-1776.
Date
1756
  • Books
  • Online

Available online

view Essai sur l'histoire naturelle des corallines, et d'autres productions marines de même genre, qu'on trouve communement sur les côtes de la Grande-Bretagne et d'Irlande; auquel on a joint une description d'un grande polype de mer, pris auprès du Pole Arctique, par des Pêcheurs de Baleine, pendant l'été de 1753 ... traduit de l'anglois / Par Jean Ellis.

Licence

Public Domain Mark
You can use this work for any purpose without restriction under copyright law.
Public Domain Mark (PDM) terms and conditions https://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0
Credit: Essai sur l'histoire naturelle des corallines, et d'autres productions marines de même genre, qu'on trouve communement sur les côtes de la Grande-Bretagne et d'Irlande; auquel on a joint une description d'un grande polype de mer, pris auprès du Pole Arctique, par des Pêcheurs de Baleine, pendant l'été de 1753 ... traduit de l'anglois / Par Jean Ellis. Public Domain Mark

About this work

Also known as

Essay towards a natural history of the corallines and other marine productions of the like kind, commonly found on the coast of Great Britain and Ireland ... French. 1756

Publication/Creation

La Haye : Pierre de Hondt, 1756.

Physical description

xvi, 125 pages, 1 unnumbered leaf, 39 leaves of plates (some folded) : color frontispiece ; (4to)

Notes

Translated by J. N. S. Allamand.

Languages

  • French
  • English


Where to find it


Permanent link