Find thousands of books, manuscripts, visual materials and unpublished archives from our collections, many of them with free online access.

Manuel des amphitryons : contenant un traité de la dissection des viandes à table, la nomenclature des menus les plus nouveaux pour chaque saison, et des élémens de politesse gourmande : ouvrage indispensable à tous ceux qui sont jaloux de faire bonne chère, et de la faire faire aux autres / par l'auteur de l'Almanach des gourmands.

  • Grimod de La Reynière, Alexandre-Balthazar-Laurent, 1758-1837.
Date
1808
  • Books
  • Online

Available online

view Manuel des amphitryons : contenant un traité de la dissection des viandes à table, la nomenclature des menus les plus nouveaux pour chaque saison, et des élémens de politesse gourmande : ouvrage indispensable à tous ceux qui sont jaloux de faire bonne chère, et de la faire faire aux autres / par l'auteur de l'Almanach des gourmands.

Licence

Public Domain Mark
You can use this work for any purpose without restriction under copyright law.
Public Domain Mark (PDM) terms and conditions https://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0
Credit: Manuel des amphitryons : contenant un traité de la dissection des viandes à table, la nomenclature des menus les plus nouveaux pour chaque saison, et des élémens de politesse gourmande : ouvrage indispensable à tous ceux qui sont jaloux de faire bonne chère, et de la faire faire aux autres / par l'auteur de l'Almanach des gourmands. Public Domain Mark

About this work

Also known as

Bibliographie gastronomique

Publication/Creation

Paris : Capelle et Renand, 1808.

Physical description

384 pages : illustrations ; 21 cm

Notes

Authorship attributed to Alexandre Balthasar Laurent Grimod de la Reyniere. Cf. Vicaire, Georges.
With half-title page.

Bibliographic information

Includes bibliographical references and index.

Type/Technique

Languages

  • French


Where to find it

Location of original

This material has been provided by Royal College of Physicians, London. The original may be consulted at Royal College of Physicians, London.This material has been provided by Royal College of Physicians, London. The original may be consulted at Royal College of Physicians, London.

Permanent link